Ouderportaal

Op De Leilinde communiceren we via het ouderportaal van Basisonline. Dit houdt in dat we (bijna) geen brieven op papier meer geven, maar via een online platform.
Alle oudercommunicatie vindt op groepsniveau plaats binnen het Ouderportaal. Of het nu gaat om relevante documenten, groepsnieuws, foto's, werkstukken van het kind, ziekmelden, het plannen van oudergesprekken of de schoolkalender, de ouder heeft altijd alles overzichtelijk bij de hand thuis op de computer, op de bank met de tablet of middels de Ouderportaal App op de smartphone.

Bij ons op school gebruiken we de volgende modules:
  • Nieuws & Mededelingen: hierin komen brieven en informatie m.b.t. de klas en school.
  • Intekenen: u kunt hierbij denken aan een hulpvraag aan ouders tijdens knutselactiviteiten, uitstapjes e.d.
  • Boekenkast: hierin staat informatie die u eventueel zou kunnen gebruiken zoals informatie over schoolmelk e.d.
  • Schoolkalender: hierin staan alle activiteiten en vakanties vermeld.
  • Groepen: hier vindt u alle leerlingen uit de klas van uw kind
  • Absenties: hier kunt u bijvoorbeeld aangeven wanneer uw kind ziek is of een afspraak met de dokter heeft.
  • Gesprekkenplanner: hier kunt u bijvoorbeeld de 10 minutengesprekken vinden en een tijd reserveren.
  • Fotoalbums: hier staan bijvoorbeeld foto's die genomen worden in de klas van uw kind of van feesten op school.
  • Berichtensysteem: hier kunt u bijvoorbeeld de leerkracht een bericht sturen.
Focus op veiligheid en privacy
De omgeving is afgeschermd en beveiligd. Alle gegevens en communicatie binnen het Ouderportaal wordt versleuteld. Foto's worden alleen op het ouderportaal gezet om te bekijken, niet om te downloaden, zodat uw kind niet ongevraagd ineens op bijvoorbeeld Facebook gezet kan worden.  Daarnaast voldoet het aan alle privacy normen van het College Bescherming Persoonsgegevens.

Ouderportaal app
Naast de online website waar u al de informatie kunt vinden, bestaat er ook een app. Met de Ouderportaal App krijgt u direct een notificatie op uw smartphone als er nieuws is, en heeft u de schoolkalender en informatie over de groep, klasgenootjes en hun ouders altijd bij de hand. Ziekmeldingen zijn in een oogwenk doorgegeven, net zoals intekenen op een 'wie kan er rijden' verzoek van de leerkracht. Even een berichtje sturen naar de leerkracht is zo gedaan.