JongJGZ

Jeugdgezondheidszorg op school
Ieder kind verdient een fijne en gezonde tijd op school. Daar zetten we ons samen met ouders voor in. De jeugdgezondheidszorg (JGZ) helpt ons hierbij door mee te kijken met de groei en ontwikkeling van alle leerlingen. Dat doen zij door het aanbieden van gezondheidsonderzoeken. Of door het geven van advies als jij en je kind vragen hebben. In onze regio wordt de jeugdgezondheidszorg aangeboden door Jong JGZ.

Vragen over de gezondheid van je kind? Stel ze aan het JGZ-team op school!
Op onze school werkt een vast JGZ-team. Hierin zitten JGZ-professionals zoals een jeugdarts, jeugdverpleegkundige, (dokters)assistente en vaak ook een pedagogisch adviseur. Zij denken graag met jou en je kind mee bij vragen over gezondheid, ontwikkeling of opgroeien. Geen vraag is te gek! Je kunt op elk moment een afspraak maken. Het maakt niet uit in welke groep je kind zit. Wil je weten voor welke gezondheidsthema's je bij Jong JGZ terecht kunt? Kijk op jongjgz.nl/giz.

Elk kind heeft recht op hetzelfde aanbod jeugdgezondheidszorg
Net zoals veel andere JGZ-organisaties heeft Jong JGZ te maken met een landelijk tekort aan artsen en verpleegkundigen én extra wettelijke taken zoals de zorg voor vluchtelingen. Om alle kinderen dezelfde basiszorg te kunnen blijven bieden, werkt Jong JGZ aan een vernieuwde dienstverlening. Tot die tijd worden sommige contactmomenten in een andere vorm aangeboden. Ook biedt Jong JGZ meer zorg op aanvraag voor ouders en kinderen met vragen of zorgen. Kijk voor de laatste ontwikkelingen op jongjgz.nl/actueledienstverlening.

Contact
Heb je een vraag voor de JGZ-professionals op onze school? Mail: c.vandervlugt@jongjgz.nl of bel/ WhatsApp: 06-53560587 (Caroline van der Vlugt, jeugdverpleegkundige).

Lees meer over JGZ voor 4-12 jarigen op www.jongjgz.nl/4-tot-12-jaar.